پس از حملهٔ اخیر تروریستی در بنو، سجاد خان، معاون پولیس (دیآیجی) بنو، در سخنرانی به نیروهای پولیس و بزرگان محلی، موضعی بسیار سخت اتخاذ کرد. او با خواندن کلمهٔ شهادت تعهد نمود که انتقام هر یک از نیروهای شهید پولیس و افسی را خواهد گرفت و در برابر هر شهید، ده تروریست را از پا درخواهد آورد. وی گفت که نیروهای امنیتی و مردم در یک کشتی سوار اند و چنین حملات بزدلانه نمیتواند ارادهٔ آنان را تضعیف کند
دیآیجی سجاد خان با ستایش از شجاعت نیروها افزود که هر یک از سربازان ما توان مقابله با ده تروریست را دارد. او تصریح کرد که این جنگ اکنون وارد مرحلهٔ سرنوشتساز شده است و به هر اقدام دشمن، پاسخی عبرتآمیز داده خواهد شد. همچنان به خانوادههای شهدا اطمینان داد که خون عزیزانشان هرگز بیپاسخ نخواهد ماند
از سوی دیگر، باشندگان محل نیز همبستگی کامل خود را با پولیس و ادارهٔ محلی اعلام کردهاند. بزرگان قبایلی و شهروندان گفتهاند که برای مقابله با طالبان، دوشادوش نیروهای امنیتی خواهند ایستاد. آنان از حکومت خواستند تا امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهد تا بتوانند در دفاع از مناطق خود، همکاری مؤثر با پولیس و نیروهای امنیتی داشته باشند
ببینید: حملهٔ انتحاری بر پوستهٔ پولیس فتحخیل در بنو؛ تبادل شدید آتش ادامه دارد